zavřít

MENU

O vaření

ZPĚT NA O vaření

Vaříme a pečeme pro děti

Děti, naše radost, naše zlatíčka. Nakrmit je, aby jim chutnalo, pěkně rostly a nic jim nescházelo, to je cíl každé maminky. S příchodem dětí se rodinné vaření mění. Ať už se rodiče řadí mezi gurmány či víkendové kuchaře, děti je  nutné nakrmit bez výjimky každý den.

V následujících řádcích vám chceme ukázat, že není třeba mít obavy, jak tento každodenní úkol zvládat a ještě si najít třeba i chvilku pro sebe.

Máme pro vás několik základních rad, jak se stravovat s dětmi. V sekci receptů vám budeme nabízet recepty pro inspiraci, jak pro vaše děti vařit.

Přejeme všem maminkám inspirativní čtení a příjemné vaření. Těšíme se na vaše komentáře, tipy a dotazy. Jen ty pomohou udržovat tuto sekci živou a aktuální

Vitana Tým

Jak se stravovat s dětmi

Děti znamenají revoluci v rodině, stravování nevyjímaje. Při troše úsilí a respektování několika zásad lze i tento nelehký úkol dobře zvládnout:

  • Není třeba vařit odděleně pro děti a dospělé, naopak děti chtějí jíst to samé jako rodiče. Pokrm je nejlepší uvařit v základu pouze jemně kořeněný, nakonec oddělit porce pro dospělé a ty dokořenit.
  • Pro získání dobrých stravovacích návyků dětí by celá rodina měla alespoň jednou denně jíst společně.
  • Kvalitní suroviny, to je základ dobrého vaření. Upřednostňujeme čerstvé suroviny, nejsou-li k dispozici, teprve pak mražené a sušené.
  • Maso volíme libové a dobře stravitelné (nejlépe stravitelné je drůbeží, ryby a králičí maso).
  • Tuky by měly být zastoupeny podílově 2/3 rostlinného a 1/3 živočišného původu (skvělé jsou tuky s obsahem omega-3 mastných kyselin).
  • Mléko a mléčné výrobky patří do dětského jídelníčku v polotučné variantě.
  • Zelenina by měla být běžnou součástí jídelníčku (Ano, některé děti s ní mají problém. Je důležité, aby šla rodina příkladem).
  • Konzumace ovoce je také nezbytnou součástí vyváženého jídelníčku.
  • Vhodnou přílohou k jídlům jsou brambory, rýže, těstoviny a luštěniny.
  • Doporučené druhy tepelné přípravy pokrmů jsou dušení, vaření, vaření v páře a pečení v alobalu.
  • Jídla by se neměla zbytečně kořenit, solit či sladit.

Recepty

Vaření od základu (bujóny, koření, rýže, luštěniny).

POLÉVKY
  • Zeleninová polévka s drožďovými knedlíčky
  • Koprová polévka
  • Mrkvová polévka
HLAVNÍ JÍDLA
  • Rizoto z drůbežího masa
  • Špagety s rajčaty a drůbežím masem
  • Kuře na paprice

Vaření, když není tolik času nebo jsme na cestách
( Natur polévky pro děti, Natur základy jídel, Natur koření pro děti atd.)

  • PRODUKTY

  • RECEPTY

  • AKTUALITY

  • KONTAKTY

Naše webové stránky vloží soubory cookie do vašeho prohlížeče nebo zařízení, pokud máte tuto funkci v nastavení prohlížeče aktivovanou.
Tyto soubory cookie používáme ke zlepšení funkčnosti těchto webových stránek, analýzám a pro zájmově orientovanou reklamu.

PŘEČTĚTE SI VÍCE ZAVŘÍT